محل تبلیغات شما
نظریۀ انتقادی، دو پرسش استعلائی از علم می‌کند: علم برای چه؟ و علم برای که؟ پرسش اول به این برمی‌گردد که آیا هدف از توسعۀ علم و علم‌محوری خود علم است و علم به ما هو علم دارای ارزش است یا علم برای جامعه و بهتر زیستن انسان اجتماعی است که دارای ارزش می‌شود. پرسش دوم به این برمی‌گردد که آیا علم فقط برای دانشگاهیان و حوزویون و اهالی علوم ادیان الهی و . موضوعیت دارد و محیطی برای نخبه‌پروری و بزرگ کردن عده‌ای به عنوان مفاخر اجتماعی است و تنها این نخبگان برج عاج نشین هستند که این علوم را ساخته‌اند، می‌فهمند و از آن محافظت می‌کنند؛ یا علم برای عموم مردم است و مردم آن را در کنش‌های روزمره خود ساخته‌اند و نخبگان آن را به نفع خود مصادره کرده و با استفاده از یک بازی زبانی به نام گفتمان علم آن را وارد قلمرو خود کرده‌اند و با استفاده از حقوقی چون مالکیت فکری و حق مولف و . آن را از دسترس عموم خارج نموده‌اند؟ 

چکیده رساله دکتری من

دو پرسش استعلائی نظریه انتقادی از علم

هستی شناسی اطلاعات در نظریه انتقادی اطلاعات

علم ,پرسش ,دارای ,ارزش ,علوم ,اجتماعی ,آن را ,علم برای ,است و ,یا علم ,و علم

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سخن کارشناس زر پی سی برترین سایت فارسی زبانان Arlene's collection macgrecbeila اکسس پوینت Linda's info lorypfesan ecbakickskyb sponnocomptua برترینها